

Atlassian의 사례로 배우는 SaaS 세일즈 마케팅 전략 (스타트업세일즈연구소 유장준 소장)
#SaaS #b2b영업 #세일즈
Atlassian의 사례로 배우는 SaaS 세일즈 마케팅 전략, 네이버 클라우드 SaaS N 정기 세미나 발표 영상
Atlassian Flywheel 사례 연구 (Jay Simons, the former President of Atlassian)
- 좋은 제품이란?
- 저렴하고 유연한 가격 정책
- 온라인 트래픽과 판매
- 타겟 마케팅과 세일즈
- 콘텐츠 마케팅
- 세일즈 확장
Atlassian GTM Strategies (Cameron Deatsch, Chief Revenue Officer at Atlassian)
- Just let them buy
- Price for volume (for consistency)
- Treat human interaction as a bug
- Make some friends (build a channel)
- Grow more expansion levers
- Build a community
- Don’t fall for the enterprise trap
- Think global / Beware of local
Atlassian GTM Campaings (Davin Pukulis, Senior Product Marketing Manager at Salesforce)
- 고객 페르소나
- 핵심 메시지
- 캠페인 채널 관리
- MoFu 단계 대응
- BoFu 단계 대응
Word of mouth 전략
- 고객 창출 방법론
- Sales Funnel
- Forward Deployed Engineers
- 고객 경험이 핵심이다.
- 고객과의 접점에서 어떻게 행동하는가
* 영상 : 스타트업세일즈연구소(http://startupsales.co.kr) 유장준 소장
* 유장준 소장의 온라인 세일즈 강의 https://www.udemy.com/courses/search/?src=ukw&q=jangjune
* 유장준 소장의 도서 (예스24) https://www.yes24.com/Product/Goods/58570727

